2013. május 7., kedd

Thai Fried Rice - Táj sült rizs

Számomra egy emlékezetes utazás legjobb felidézése, ha olyan ételt eszem, ami az élményre emlékeztet, ezért gyakran merítek ihletet ezekből az utazásokból ha főzök. Például ez itt, klikk! Korábban már írtam a pad thai tészta szépségeiről (klikk ide!) most megint egy táj étel következik - lelövöm a poént, sajnos nem sikerült olyan jól.De levontam a tanulságokat és a második majd jobb lesz! Tehát lássuk a táj sült ananászos rizst! (én csirkével készítettem)

One of the best  ways of reminiscing about a past vacation is eating the amazing food we’ve eaten there, so when I cook at home I often chose something we really liked back then. Like this here, click! Or I've commemorated  before about the beauties of pad thai (click here) now I chosed another thai speciality:fried rice. I have to tell you at the begining that I failed this recipe...but I've learnt the tricks so next time I'll do it better for sure. So let's see the fried rice with pineapple (I made it with chicken)

Így néz ki eredetileg - This is how it looks in Thailand
Természetesen a fenti képet sans ananász "kehely" akartam reprodukálni :)
Of course I wanted to prepare mine sans pineapple "plate" :)


Én ezt a receptet használtam, ami végül is a hozzávalókat nézve jó - de az elkészítési lépésekhez lenne kiegészítésem így a tapasztalatok után.Ezek főleg azért lehetnek, mert 1: otthon nincs olyan spéci wok amit a tájok használnak és 2: úgy sem tudok főzni, mint ők. Szóval ezekre figyeljetek ha ezzel a recepttel próbálkoztok:
1. A rizst nem szabad készre főzni, (én Uncle Ben's thai rizst használtam) mert a párolási folyamatban tovább puhul és szétfő (sajnos én így jártam)
Szerintem a legjobb opció, ha a rizst mondjuk 80%-osra főzzük - majd a többi alapanyagot a recept szerint össze sütjük és csak a legvégén keverjük össze a rizzsel max 1 percig. Így jó "pergős" marad a rizs.
2. A zöldségeket is kevesebb ideig sütném, mert a tájok is szinte nyersen hagyják ezeket.

I used this recipe, which is quite correct as far as the ingredients concerned. But as for the cooking part I have some remarks. I believe these changes are necessary if 1: you don't have a real wok at home and 2:if you cannot cook like thai do. :)
1. You shouldn't cook the rice completely (I used Uncle Ben's thai rice) because while your are cooking and mixings things in the pan the rice gets really soaked.
The best way to avoid this I think is to cook the rice only 80% - then fry and mix all other ingredients as recipe advice. When it's ready mix it with rice  and ready!
2. Fry the vegetables shorter than adviced since thai people serve this dish with almost row vegetables.

Az ananász pucolás "művészete" - The "art" of pineapple peeling

És ilyen lett a vége...and this is how it worked out



2 megjegyzés:

  1. Pár éve csináltam ilyet, akkor nagyon ízlett, most megint kedvet kaptam hozzá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem neked jobban sikerül:-D Ízre ez is jó lett,de a rizs eléggé szétfőtt amit mi nem nagyon bírunk ;-)

      Törlés